نرم افزار نرم افزار

ELT

۷ نرم افزار ضروري براي ترجمه در سفر

مسئله زبان يكي از چالش‌هاي مهم براي هر سفر خارجي به حساب مي‌آيد. در سال‌هاي اخير چندين نرم افزار ترجمه در سفر ابداع شده است. به اين ترتيب حتي اگر دانش خوبي در زبان كشور مقصد و يا حتي زبان انگليسي نداشته باشيد، هيچ مشكلي نخواهيد داشت.

اگر قصد رفتن به يك سفر خارجي را داريد و بابت زبان نگران هستيد، مي‌توانيد. از هر يك از برنامه‌هايي كه در اين مطلب معرفي مي‌شوند، در طول سفر كمك بگيريد.

 

بهترين اپليكيشن ترجمه در سفر كدام است؟

تعداد برنامه‌ها و نرم‌افزارهاي ترجمه حرفه‌اي كه به مسافران در طول يك سفر خارجي كمك مي‌كنند، كم نيست. با اين وجود شما مي‌توانيد با يك بررسي كوتاه، اپليكيشني را كه مناسب خودتان است پيدا كرده و روي تلفن همراه‌تان نصب نماييد. در اين بخش به معرفي ۷ برنامه ترجمه در سفر خواهيم پرداخت.

 

۱- Google translate (گوگل ترنسليت)
بدون شك همه شما تا به حال، از قسمت مترجم گوگل استفاده كرده‌ايد. با اين حساب گوگل ترنسليت را بايد در دسترس‌ترين و مشهورترين ابزار براي ترجمه در طول سفر دانست. خوب است بدانيد امكان استفاده از اين ابزار ترجمه در سفر، به صورت آفلاين نيز براي ۵۹ زبان دنيا وجود دارد. همچنين اگر تا به حال تنها از بخش نوشتاري آن كمك گرفته‌ايد، بايد به شما بگوييم. مترجم گوگل مي‌تواند از طريق صدا و عكس نيز كار ترجمه را براي شما انجام دهد. براي مثال كافيست عكسي از منو رستوران براي مترجم گوگل ارسال كنيد تا نام. غذاها و محتويات آن‌ها را به زبان فارسي در اختيارتان بگذارد.

 

۲- Triplingo (تريپ لينگو)
Triplingo مي‌تواند بيشتر از يك اپليكيشن معمولي ترجمه در سفر به شما كمك كند. با اين برنامه مي‌توانيد سفري عميق به دل كشور مقصد داشته باشيد. زيرا تمام آن‌چه را لازم است درباره فرهنگ آن كشور بدانيد در اختيارتان قرار مي‌دهد. همچنين مي‌تواند در قالب يك اپليكيشن انگليسي در سفر شما را با تمام عبارات محاوره‌اي آشنا كند. و براي برقرار ارتباط با محلي‌ها درست شبيه گفتار خودشان، به شما كمك خواهد كرد.

 

۳- I Translate (آي ترنسليت)
اين نرم افزار يكي از محبوب‌ترين برنامه‌هاي ترجمه در سفر است كه حدود ۹۰ زبان زنده دنيا. را پشتيباني مي‌كند و به عنوان يك مترجم دقيق و كاربلد شناخته مي‌شود. امكان ترجمه صوتي، تصوير و ويدئو، نوشتاري و… در اين اپليكيشن وجود دارد. يك مزيت ويژه‌اي كه اين برنامه مترجم در سفر را از ساير برنامه‌هاي مشابه. متمايز مي‌سازد اين است كه قابليت اتصال به اپل واچ را نيز دارد.

 

۴- Microsoft Translator (مايكروسافت ترنسليت)
مايكروسافت ترنسليت يكي ديگر از برنامه‌هاي پركاربرد ترجمه در سفر است كه زبان فارسي را نيز پشتيباني مي‌كند. اين اپليكيشن نيز قادر است هم به صورت صوتي و هم نوشتاري به شما براي ترجمه لغات و عبارات كمك كند. اما علاوه بر اين‌ها، مي‌تواند درست. مثل يك نرم افزار انگليسي در سفر، راهنمايي عالي براي آموزش نحوه صحيح اداي كلمات و جملات باشد و به اين ترتيب به شما كمك مي‌كند به مرور مهارت كافي براي. صحبت كردن را به دست آوريد و به دستيار صوتي برنامه نيازي نداشته باشيد.

 

۵- Waygo (وِي گو)
اين نرم افزار ترجمه در سفر براي افرادي مناسب است كه خود به زبان انگليسي اشراف دارند و مي‌خواهند. به كشورهاي آسياي شرقي يعني، كره، چين و ژاپن سفر كنند. هر چند از نظر زباني، اين اپليكيشن محدوديت دارد اما مي‌تواند به صورت آفلاين در اختيار شما باشد. و خصوصاً براي ترجمه عكس در كمترين زمان ممكن، يك گزينه عالي محسوب مي‌گردد.

 

۶- GBoard (جي‌برد)
اجازه دهيد يك نرم افزار ترجمه متفاوت را به شما معرفي كنيم. با نصب جي‌برد در تلفن همراه‌تان اين مترجم به عنوان كيبورد شروع به كار مي‌كند و مي‌توانيد به راحتي با تايپ هر پيام نسخه ترجمه شده. آن را به هر زبان ديگري كه مد نظرتان است، ارسال كنيد. همچنين مي‌توانيد ترجمه پيام‌هايي را كه دريافت كرده‌ايد، به زباني ديگر ببينيد.

 

۷- Say hi (سي هاي)
اگر به يك اپليكيشن ترجمه در سفر و راهنما به صورت همزمان نياز داريد، “سي هاي” مي‌تواند بهترين انتخاب براي شما باشد. با اين برنامه مي‌توانيد به راحتي تمام اطلاعات مورد نياز درباره مقصد را به دست آوريد و در كنار آن با محلي‌ها به گفتگو بپردازيد. البته اين اپليكيشن براي سيستم عامل اندرويد در دسترس نيست.

 

 

لينك منبع :سايت ترجمه متن و مقاله فوناتيم


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/3/23 ساعت: ۰۹ توسط:fonateam :